'Persoonlijk contact en korte lijnen'
Geupload: 12-04-2021
Peter Spijkers startte in 2001 met zijn bedrijf Spijkers Telecom. Eerst bood hij alleen bedrijfstelefonie aan, later breidde hij zijn dienstenpakket op verzoek van klanten uit met internetverbindingen, mobiele telefonie en beveiliging. Hij is inmiddels alweer tien jaar fullservice partner van X2com. “Ik werk voor internet en telefonie maar met één partij en dat is X2com. Zo houd ik het simpel.”
Langdurig partnerschap
Het bedrijf heeft inmiddels twee medewerkers in dienst en richt zich op de kleinere mkb-bedrijven. Spijkers kwam bij X2com terecht via een klant van hem, die al een VoIP-lijn van X2com gebruikte. Het contact was snel gelegd en groeide uit tot een langdurig partnerschap. Spijkers: “Wij leveren alle diensten van X2com aan onze klanten. We hebben geen andere provider en dat wil ik ook niet. Zo houden we alles zo simpel mogelijk. Ik wil maar samenwerken met één partij en dat is X2com. Daar ben ik hartstikke blij mee.”
Persoonlijk contact
Spijkers vindt het fijn dat de lijnen kort zijn. Hij heeft dagelijks contact met de afdeling support van X2com. “De overstap naar de nieuwe portal was even wennen, maar dat is goedgekomen. En als er eens iets misging, loste X2com dat altijd netjes op.” Hij ziet ook wel verschillen met andere partijen in de markt. “Werken met X2com is persoonlijk, je kent elkaar en hebt daardoor goed contact. Ook word ik altijd netjes geholpen en dat vind ik tof.”
Hij is ook erg te spreken over het contact met channelmanager Michiel Schippers. “Tijdens het werk loop je weleens tegen dingen aan. Als ik dan een idee heb en dat bespreek met Michiel, dan wordt daar ook echt wat mee gedaan. Daar hoef je bij een andere partij niet mee aan te komen. Ik waardeer het persoonlijke contact, zo werk ik zelf ook graag met mijn klanten.”