Partnerportal X2com: overzicht en toegang tot alle diensten
Geupload: 20-04-2021
Afgelopen jaar lanceerde X2com de nieuwe partnerportal. Partners kunnen hier terecht voor het aanvragen van al onze diensten op het gebied van zakelijk internet en telefonie. Het hele proces is geautomatiseerd: van het tekenen van de offerte tot implementatie van de dienst.
Voordelen voor partners
Bij het ontwikkelen van de portal was gemak voor de partner het uitgangspunt. Eén van de grote voordelen van het werken met de portal is dat partners ook buiten kantoortijden diensten kunnen activeren en telefoonnummers kunnen omzetten van de ene naar de andere provider. Joost: “Zo houdt de partner alles zelf in de hand en kan hij bijvoorbeeld ook het moment van overzetten bepalen. Ook heeft hij een beter overzicht van welke diensten zijn klant al afneemt en heeft hij de beschikking over verbruikersstatistieken en rapportages. Die kan hij ook gebruiken om zijn klanten te adviseren.”
Luisteren naar partners
De portal is er voor de partners. Logisch dus, dat ook bij de ontwikkeling hiervan werd en wordt geluisterd naar de wensen van partners. “We maakten gebruik van een testpanel van partners en kregen veel feedback van hen”, vertelt Joost. “Zo hebben we bijvoorbeeld de zoekfunctie verbeterd. Kon men eerst alleen zoeken op ‘klinkt als’, inmiddels ook op exacte zoektermen. Handig als je er te veel resultaten zijn.” Een ander voorbeeld van een verbetering die is doorgevoerd op verzoek van partners, is de mogelijkheid offertes digitaal te accorderen. Hierdoor wordt de bestelling automatisch in gang gezet en kan de partner dus veel sneller schakelen.
Zelf regelen
Omar Iqbal is sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de portal. Hij is erg tevreden over de mogelijkheden van de nieuwe portal. “Het is handig voor de partners en handig voor ons. Omdat de partner nu veel meer zaken zelf kan regelen, hebben wij meer tijd om partners die tegen een calamiteit aanlopen, goed te kunnen helpen.”