Flexibel, gebruiksvriendelijk en voordelig, de ClearVox telefooncentrale is bij uitstek geschikt voor de zorg.
Geupload: 09-10-2023
Flexibel, gebruiksvriendelijk en voordelig, de ClearVox telefooncentrale is bij uitstek geschikt voor implementatie in de zorg. Woonzorgcentrum Bremdael is hier een mooi voorbeeld van. X2com-partner Blue Light One voorzag woonzorgcentrum Bremdael met de bijbehorende serviceflats van een nieuw communicatiesysteem gebaseerd op een ClearVox-omgeving.
“De klant is erg tevreden over alle mogelijkheden die het systeem biedt.”
Bram Dispa is eigenaar van Blue Light One. Samen met een groep freelancers biedt hij ICT-dienstverlening aan met name binnen de zorgsector. “We bieden professionele kwaliteit voor een eerlijke prijs. Onze bedrijfsstructuur maakt dat we lage overheadkosten hebben en tegelijk toch professionele dienstverlening kunnen aanbieden. We hebben veel processen geautomatiseerd, waardoor we ons kunnen concentreren op klanttevredenheid. Daarbij hoort ook het bedenken van oplossingen die niet standaard zijn.” Zo ook het geval bij het project voor Bremdael.
Systeem op basis van ClearVox
De zorginstelling is al enkele jaren klant van Blue Light One voor netwerkservices. Op de betreffende locatie werd gebruik gemaakt van een verouderd telefoonsysteem met een telefooncentrale die niet meer werd ondersteund en verouderde bekabeling. Bram Dispa vertelt: “Blind vervangen is overwogen, maar we zouden oude technologie moeten installeren in een zorginstelling die graag toekomstgericht denkt. Op hetzelfde moment kwam, eigenlijk vrij toevallig, ook de vervanging van de patiënt-oproepsystemen aan bod. We hebben dit, met advies en ondersteuning vanuit X2Com, in één oplossing kunnen combineren.”
Om een volledig op maat gemaakte oplossing te bieden, zijn er drie VoiP-gateways van ieder 24 poorten geplaatst, naast een ClearVox Enterprise en een reeks fiber-geconnecteerde switches. Alle configuratie is gecentraliseerd in ClearVox zodat er niet in meerdere systemen gewerkt hoeft te worden voor zowel kleine als grote aanpassingen. Met een tablet zijn de instellingen per woonunit aan te passen en is live het resultaat te zien. Niet alleen handig voor de initiële configuratie, maar ook voor het beheer en onderhoud van het gehele systeem.
De gemaakte combinatie biedt veel voordelen voor zowel de bewoners als de zorgmedewerkers. “Het systeem werkt heel flexibel en is gebruiksvriendelijk. Als er een oproep komt, kan alles vanaf één plek worden bediend. Het systeem draait inmiddels een klein jaar en werkt naar volle tevredenheid. De klant is er dan ook erg blij mee. Vooral omdat het systeem stabiel is en eenvoudig te configureren en bedienen. Bovendien kan ik altijd zaken op afstand aanpassen, mocht dat nodig zijn,” aldus Bram.
En, niet onbelangrijk, het financiële plaatje. Het woonzorgcentrum met serviceflats heeft nu voor veel minder geld een volledig nieuw, hypermodern systeem, terwijl daarbovenop de telefoon- en gesprekskosten gedaald zijn. Aan de eindmeet betaalt de installatie zichzelf terug.