Een vruchtbare samenwerking
Geupload: 13-09-2023
GTV werkt al sinds 2015 samen met X2com en dat niet zonder reden. Denis Duynslager van GTV vertelt waarom hij graag met X2com samenwerkt en wat deze samenwerking hem oplevert.
Wie is GTV en wat doet GTV?
GTV is een familiebedrijf, ontstaan in de jaren ’70. Het is een totaalbedrijf dat telecommunicatie aanbiedt aan de bedrijfswereld. Iedere prospect en klant krijgt een totaalaanbod op maat, rekening houdend met de wensen van de prospect of klant. GTV biedt oplossingen voor werkelijk alle telecommunicatie zaken.
‘Onze sterke kennis van hoog frequent technieken levert ons een voordeel op bij de IT-zaken zoals WIFI installaties of Punt-tot-Punt verbindingen. De kennis van hoog frequent- en antennetechniek is bruikbaar op alle systeemonderdelen die we vandaag in de markt plaatsen. Momenteel hebben we ongeveer 15.000 actieve klanten in onze klantenportefeuille’, vertelt Denis.
Hoe ben je bij X2com terecht gekomen?
Onze samenwerking met X2com dateert al vanaf 2015. Dat jaar hadden we een prospect die op zoek was naar een Cloudoplossing voor telefonie. Na wat opzoekwerk op het internet ben ik bij X2com terecht gekomen. De eerste klant werd verkocht en die is nog steeds klant voor het X2desk platform.
Wat heeft de samenwerking met X2com jullie opgeleverd?
Het grootste voordeel zien we vooral in de vlotheid waarmee de techniekers hier met de diensten van X2com werken. We zien dat iedere persoon die bij ons actief is met plezier met ClearVox / X2nexxt werkt. Er is ook veel minder vraag vanuit de klanten naar de helpdesk toe om dingen te wijzigen. De klant kan heel gemakkelijk zelf bepaalde dingen wijzigen. Dit zorgt dat de druk op de helpdeskmedewerkers daalt.
De telecommunicatie is een groeiende business. Momenteel hebben we twee verschillende type partnerovereenkomsten, de Full Service en de Wholesale overeenkomt. We bekijken per klant onder welke partnermodel wij deze zetten. Deze keuzes worden gebaseerd op onder andere: kredietcheck van de prospect, risico op wanbetalingen en natuurlijk het feit dat bepaalde klanten liever een factuur krijgen van de operator zelf. We zien dat de omzet groeit in onze Wholesale portefeuille maar we houden het gestaag. Het is ook niet de bedoeling om de Full Service klanten over te zetten naar onze Wholesale portefeuille tenzij het de klant ten goede komt. Onze verantwoordelijkheid is een heel stuk minder in Full Service. Als er een technisch probleem is bij X2com, is enkel X2com verantwoordelijk voor de downtijd. Beide systemen hebben voor- en nadelen. Momenteel mixen we de twee, maar ik denk wel dat binnen 3 à 4 jaar de Wholesale de overhand zal nemen. Het moet stap voor stap gebeuren zodat we met de administratie/facturatie afdeling volledig en correct kunnen meegroeien om van de Wholesale een succesverhaal te maken.
Welke oplossingen gebruik je momenteel van X2com?
Het portfolio is in de laatste jaren gegroeid en veranderd. We zijn gestart met X2desk en gebruiken ook X2VoIP. Vandaag neemt het grootste deel van de nieuwe klanten een X2nexxt oplossing. Als klanten liever geen cloud telefonie willen, maar liever gebruik maken van een on-premise systeem, zetten we ook de ClearVox Nexxt on-premise machines in.
Heb je nog tips voor ons?
De support van X2com verbetert nog steeds. De interne sales in België is echt top. Dit zorgt ervoor dat ons veel uit handen wordt genomen. Ook hebben jullie naar ons geluisterd wat de Lite User betreft. Zelfs onze techniekers zijn hier blij mee. Concurrentieel zitten jullie goed qua prijs en ook het dienstenpakket is volledig.